








Незабаром вулиці Києва стануть просторіше – поступово їх звільнятимуть від покинутих автомобілів. Зараз такі транспортні засоби нерідко можна побачити на узбіччях доріг або у дворах житлових будинків. Деякі з них роками стоять зі спущеними шинами, в інших – відсутні номерні знаки, ще частина являє собою обгорілі каркаси машин, знищених внаслідок ворожих обстрілів.
Покинуті на дорогах і прибудинкових територіях автомобілі зменшують кількість місць для паркування, можуть перешкоджати транспортному руху та негативно впливають на зовнішній вигляд вулиць. А токсичні речовини, що містяться в таких авто – масло, пальне або антифриз, – з часом можуть потрапляти в ґрунт та воду, створюючи додаткове екологічне навантаження на міське середовище.
Окрему увагу слід приділити питанню безпеки, оскільки покинуті транспортні засоби можуть містити вибухонебезпечні предмети або бути використані для їх зберігання, що становить потенційну загрозу для мешканців міста.
За рішенням Ради оборони міста Києва від 04.02.2025 р. (протокол № 1) зі змінами від 12.03.2025 р. (протокол № 2) в районних в місті Києві державних адміністраціях створюються тимчасові комісії, які мають приймати рішення про виявлення, переміщення та повернення покинутих (тривалий термін не використовуються за призначенням, мають суттєві ознаки втрати експлуатаційних можливостей) та знищених внаслідок російської агресії транспортних засобів. В складі цих комісії, зокрема, представники ДСНС, поліції, Служби безпеки України, Державного бюро розслідувань, Департаменту територіального контролю міста Києва, депутати Київської міської ради (за згодою).
Також на офіційних інтернет-порталах КМДА та РДА надаватиметься перелік транспортних засобів, переміщених на майданчики для тимчасового зберігання, та інформація про процедуру їхнього повернення. Дані будуть щомісячно оновлюватись.
Алгоритм дій для забезпечення виконання положень рішення Ради оборони міста Києва такий:
- спочатку проводиться робота щодо виявлення покинутих та знищених транспортних засобів за ознакою вільного доступу;
- встановлення обставин щодо власників таких транспортних засобів;
- прийняття рішень щодо їх переміщення на майданчики для подальшого зберігання;
- переміщення комунальним підприємством "Центр організації дорожнього руху" покинутих та знищених транспортних засобів на майданчики для подальшого зберігання у межах бюджетного фінансування;
- зберігання покинутих та знищених транспортних засобів за рішенням районної тимчасової комісії на відповідних майданчиках, в тому числі наданих комунальним підприємством "Київблагоустрій";
- забезпечення інформування щодо переміщення та зберігання цих транспортних засобів;
- повернення транспортних засобів на вимогу власника або уповноважених ним осіб.
Щорічно з настанням теплої весняної погоди в столиці починається встановлення літніх (відкритих) майданчиків біля стаціонарних закладів ресторанного господарства. За визначенням, це місця для надання послуг з харчування на відкритому повітрі (під тентами, на верандах, під маркізами тощо).
Порядок розміщення майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства в місті Києві був затверджений розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 07.11.2013 № 2027 із змінами і доповненнями, внесеними розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради від 23.12.2014 № 1516.
Зазвичай сезон роботи літніх майданчиків біля кафе та ресторанів починався на початку травня, коли тепла погода ставала більш стабільною. Однак цього року, відповідно до рішення Комісії з питань розміщення тимчасових споруд (протокол № 1 від 11.02.2025), власники закладів ресторанного господарства можуть розпочати монтаж відкритих майданчиків на місяць раніше – уже з 1 квітня.
Розміщення літніх майданчиків дозволяється власникам закладів ресторанного господарства за умови наявності договору щодо пайової участі в утриманні об'єкта благоустрою та оплати пайової участі. Про початок виконання монтажних робіт слід обов'язково проінформувати Департамент територіального контролю міста Києва.
Демонтаж тимчасових споруд — це лише перший етап у процесі благоустрою міста. На місцях встановлення МАФів зазвичай залишається багато сміття, будівельних матеріалів, часто спостерігається пошкодження зелених зон чи тротуарів. Розповідаємо, хто має наводити лад після демонтажів.
Власник або балансоутримувач демонтованої споруди
Згідно з Правилами благоустрою міста Києва (п. 13.3.2), відновлення території є обов’язком власника ТС або балансоутримувача. Саме вони зобов’язані привести громадський простір до належного санітарно-технічного стану. Це передбачає не лише видалення залишків демонтованої споруди, а й повне очищення ділянки від будівельного сміття та відновлення пошкоджених елементів благоустрою, зокрема зелених зон.
Відповідні комунальні підприємства
У випадках, коли власник не може або належним чином не виконує свої обов'язки, на допомогу приходять комунальні служби. Вони проводять комплексні роботи, що включають:
- Вивезення будівельних відходів та сміття;
- Облаштування зелених зон, висадження дерев;
- Відновлення асфальтованих та плиткових покриттів, якщо під час демонтажу вони були пошкоджені.
Недотримання цих зобов’язань може призвести до погіршення естетичного вигляду міста та створення незручностей для його мешканців. Саме тому всі учасники процесу – від власників демонтованих об’єктів до комунальних служб – повинні діяти спільно для своєчасного відновлення чистоти й порядку на вулицях Києва.